fredag 15 juli 2011

Den 9 dagen på löpet..

Här står dem och det gjorde de från 8.07 till 8.32 så det blev en hängning på 25minuter.

Jag skulle bara, ja det är väll då det händer, har jag hört.. Detta är första gången jag har en hane hemma, min egen dessutom, så känslan är väldig speciell och Jax-on är en duktig kille som klarade detta själv....

Ja Olivia var en duktig tjej oxå, det som händer händer och en mening finns med allt och nu ska jag njuta och se fram i mot fina Jax-on och Olivia valpar...

Blir de enfärgade, brokiga, både och ja förhoppningsvis så kommer några små troll ut och berikar värden med levnadsglada valpar..

Jag hoppas och tror mycket på dessa valpar. Med Olivias rättframma sätt och ärliga natur, glad och pigg med alla tassarna stadigt på jorden och Jax-on med sin milda och lugna sätt, med sitt fina huvud och ögon man kan drunkna i, väldigt kompakta och fina kropp. Han är som han ser ut en toppen hund. Pigg och glad Cocker med det bästa temperament man kan önska sig..

Nu är det bara att vänta, kan ju dessutom hända att det bli fler akter de närmsta dagarna, de har ju fri tillgång till varandra nu så övning ger färdighet heter det ju!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

nackrosdammens@live.se