fredag 9 september 2011

8 veckor har gått i dag...

Sätt på ljudet!!
Tänk vad tiden går fort och så spännande det är nu, Olivia äter nu vissa dagar bara på morgonen och kvällen, men då äter hon mycket så jag har än så länge inte behövt, lägga till några extra godsaker.. Så skönt, hon mår bra!!! Så just nu äter hon mellan 5 och 7dl Eukanuba starter antingen morgon, middag och kväll och så ibland bara på morgonen och kvällen. Hon har blivit väldigt stor och får nu kämpa rejält för att ta sig upp i säng och soffa.Mjölken har börjar komma och jag har räknat hennes tuttar till 11 stycken. I dag har jag duschat henne och klippt till det sista på huvudet och magen. Som tur är så har det lugnat ner sig något med vikten och denna veckan har hon bara gått upp ett halvt kg, så vikten är nu på 16,8kg och magen på 65cm och bröstkorgen på 68cm. Tempen i dag på 37,8
 Nu är vi klara med valplådan...Olivia ligger i den ibland..
 Stora tjocka magen...

Jag är så nyfiken nu på vad som finns inne i den stora magen och många med mig...

3 kommentarer:

  1. Fanny på North Bend9 september 2011 kl. 12:00

    Japp, jag är en av de förväntansfulla. Underbara, goa, skojiga Olivia, Tyringes sötaste chokladböna skall bli mamma!!

    SvaraRadera
  2. Väldigt spännande. Jag har kollat de senaste dagarna för att se om något hänt.

    SvaraRadera
  3. Petra och Näckrosorna9 september 2011 kl. 12:43

    Japp,japp tänk så skoj och spännande nu, är oxå nyfiken och ska bli så skoj att se om jag har rätt vad som gäller vad där finns i lilla goa tösens mage!!

    SvaraRadera

nackrosdammens@live.se