söndag 28 augusti 2011

Tyngre och tyngre för var dag som går........

Nu går det stadig uppåt varje dag och jag börjar tro att det finns mellan fyra och sex smällfeta valpar, ja det får jag reda på om ca tre veckor...Hon flåsar och sätter sig omvartannat, även på våra lunkepromenader, så nu ska hon slippa följa med på de längre promenaderna, hon får bli en tjuren Ferdinand;-)

Läste i min lilla Hundbibel: en gammal uppfödarhandbok att Beagel tikar valpar nästan exakt på klockslaget på 63dagen efter parning, ska så klart bli jätte spännande att se om Olivia oxå gör det...I sånna fall mellan 7.00-8.00fm  Fredagen den 16 September.. Tänk om hon gör det, hade varit riktigt spännande och dessutom bra, då jag kan sova natten igenom:-) Läste även att det inte är bra att övergöda en dräktig tik och det ska jag ej, det ska jag ej utan känner på revbenen varje dag, så hon inte blir fröken tjock-smock. Har beställt två säckar starter, men de har ej kommit ännu och en fin ny valphage, som ska komma någon gång i mitten av September. Ska bli skoj att ha den när valparna blir lite större...

Längtar nu, dessa blir en helt ny linje, skoj, skoj, skoj!!!

Tänk, snart har både Olivia och Jax-on sina första valpar, här och det är så spännande så.... Detta blir vår första mörka kull, kanske det bara blir svarta, kanske liver...möjligtvis tan variante.. Tänk vad snopen jag blir om alla är blr: inte för att det gör något, men är nog inte riktigt vad jag väntar att det blir.. Tänk om det bli röda...Tänk, tänk, tänk.... ja snart vet jag..

Jag hoppas de får Olivias motor och Jax-ons supérba päls och deras härliga sätt: will too please en fras man brukar skriva om cockern och dessa två är inga undantag!!!

2 kommentarer:

  1. Huuu, vad spännande!De små juvelerna kommer säkert bli lika söta som Hildes smällfeta valpar!
    Kombinationen Olivia o Jaxon kan inte bli annat än
    toppen. Så skoj med alla Dina kullar o kombinationer.

    SvaraRadera
  2. Petra och Näckrosorna31 augusti 2011 kl. 13:27

    Ja visst är det spännande nu!!

    SvaraRadera

nackrosdammens@live.se