måndag 15 augusti 2011

vägde henne i dag..

12,9 kg väger hon nu...

Hon är så totalt olik från mina andra tikar, inte så konstigt iof, släktskapet är annat. Hon äter som vanligt, är lite lugnare, sover brevid huvudkudden nu.. Det gjorde hon aldrig förr, då sov hon vid fötterna och på golvet.

Eftersom hon är så olik, så känner jag mig osäker..

Men tiden utvisar och det ska bli så spännande om hon är dräktig. Annars prövar vi igen till våren, för hon löper ju varje halvår eller mindre, oxå totalt olik från de andra tikarna som man är glad för  om de löper en gång om året.

Nu vid 5-6 veckor säger de ännu mera erfarna att man kan se om valpar finns eller ej.

Jag pratade med en uppfödare som inte alls trodde det fanns valpar i magen på sin tik, men vid 7 veckor så växte hon hur mycket som helst och 8 valpar tittade ut..

Så det är bara att vänta och se... är både spännande och lite jobbigt, för man vill ju veta... Men Olivia mår bra och ska inte följa med på några joggingrundor förens jag vet med säkerhet hur det ligger till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

nackrosdammens@live.se